mandag den 31. marts 2014

MIT FØRSTE BEGYNDERKAGEKURSUS

Mit førstegangsmesterværk

Min søsters flotte kage

JA sgu. Jeg har været på kagekursus i sådan noget med at pynte kager med modellervoks agtig fondant med min søster i lørdags. Og som jeg synes billedet viser meget tydeligt, så havde jeg åbenbart skills for det! (Ja, jeg har helt selv pyntet kagen - også med overtræk, hvis nogen skulle være i tvivl) hvilket leder mig til en kæmpe undren - hvordan dælan kan jeg så være SÅ ringe til at bage kager normalt? 

Ja bevares, vi bagte ikke kagen selv. Den var lavet på forhånd. Kan det virkelig være rigtigt, at man kan være god til at pynte, men ikke at bage? I så fald er jeg jo screwed.. Må slå pjalterne sammen med nogen, der kan bage, så. 

Kurset var faktisk utrolig sjovt og overskueligt for en som mig, der ikke rigtig har prøvet sådan noget før. Man blev guidet langsomt igennem og fik tips og tricks til pynt, men også til nødløsninger, hvis nu noget er gået galt. Se det kan jeg lide! Risikostyring så det batter.
Og så får man kagen med hjem. Halleluja. Det skulle dog vise sig, at være noget af en skuffelse, da jeg skar første stykke, for det var bare en ren chokoladekage. Uden flødeskum, mousse eller noget der lignede snask. Øv. De kunne nu alligevel godt tænke lidt på os, der gerne vil spise kagen.
Men hold nu, hvor var jeg lige stolt af mig selv. Og min søster også. Alle pengene værd! Tænk sig, at jeg kunne finde ud af at pynte en kage uden at tabe noget som helst, uden et eneste panisk øjeblik. Hvad siger i så, hva?

Follow on Bloglovin

11 kommentarer:

  1. Wow de er flotte! High five til dine og din søsters pynteskills!
    Og je var også blevet skuffet hvis det var mig der bare fandt almindelig chokoladekage under sådan en fin indpakning.. At spise den er trods alt det vigtigste!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis. At spise er at leve. Eller noget. I hvert fald kage :)

      Slet
  2. Den er jo så smuk Mia!
    Nu må dit næste projekt bare være at lave lækkert indhold også. Og hey - du er sgu mere ferm i det køkken end, du selv tror.
    Hepper hele vejen og smager gerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men det er også fordi du altid ser slutproduktet jo. Og af magiske grunde ender det .. næsten.. altid godt. :)

      Slet
  3. ser super lækkert, smukt og indbydende ud

    det kunne jo være lækkert en dag at få bid af dit mesterværk, når du også selv har fikset indholdet i kagen, men afstanden København F til Århus Ø er måske nok liiiiige i overkanten

    dit eget win win når du bruger tid på kager bruger du ikke ikke penge på ebay *S*

    Bjarne

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret ret Bjarne, pengene er bedre tjent med kage.

      Slet
  4. Wauw Mia! Du er for vild :-)

    - Smil fra Pigepaatvaers

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak :)
      MEN skal også lige sige, for at retfærdiggøre det hele, at det faktisk var utrolig nemt at arbejde med - og utrolig nemt, når der er en til at sige, hvordan man præcis skal gøre. Det kan helt bestemt anbefales!

      Slet
  5. Det ser dælme godt ud :) Men HVAD sker der for at det bare var kedelig chokoladekage indeni?? HVOR var snasket?! Det kan kun betyde, at du simpelthen må i gang med at producere den flotteste, mest snaskede kage ever! ;) haha

    SvarSlet
    Svar
    1. I know Ditte. Hold kæft, hvor er det farligt. Og hold kæft, hvor det tiltaler mig! :)
      Sætter den i tænketank - den skal være epic.

      Slet
  6. De er for vilde de der kager!! O_O Hvor er i bare gode!

    Simone
    Microcut.dk

    SvarSlet