torsdag den 31. juli 2014

PMS ER SÅDAN EN SÆR TING..









Det kommer bag på mig sådan ca. hver måned, når jeg har omtrent fire dage tilbage af cyklus indtil Niagara Falls udmunder sig, og jeg bliver forvandlet til én stor hormonel bombe, der kan springe hvert et minut. Alle har forladt mig, alting går galt, alting ER galt. Min hormonelle balance følger pinligt indtaget af kager, søde sager og nye serier på Netflix til punkt og prikke - skidtet kan nærmest skemalægges. Og jeg er lige overrasket hver gang. Det kommer virkelig bag på mig, hvordan jeg med ét forvandles fra skønhed til udyr (you get the point) og ekstremt omsorgssøgende human being.

Det kom sjovt nok også bag på mig igår, da jeg virtuelt og meget skrapt fik fortalt meget presset og stresset mand siddende i sønderjylland, at han skulle kommunikere noget bedre med mig (det kunne jeg jo sjovt nok også!) Fløj op i kæmpe spids, og hvad der skulle have været simpel kommunikation blev til lynkasteri i form af ''vi har brug for dig-og-mig-tid'' og ''det er altid mig der tager hensyn'' . Hvilket jo er langt fra virkeligheden. 

Og så sad jeg der meget pinlig over mig selv, tog rabarber og jordbær op af fryseren, lavede mig en rabarber-crumble (heraf billede) og så samtlige afsnit af DR's 'sådan er fædre' i fosterstilling på sofa. Fik sgu helt ondt af de stakkels mænd, der sådan føler sig utilstrækkelige og tilsidesat ved ankomst af nyt yngel. Først dér faldt tiøren og jeg måtte erkende, at mand havde været offer for min krops hormonelle ubalance - OG mine veninder, da jeg i spontant øjeblik synes ALT var galt med mit hår, og jeg truede med at klippe hele manken af og alle måtte agere akut førstehjælp (SORRY!). Hvilket overhovedet ikke er fair.

Man burde sgu næsten gå rundt med rødt sirene lys og stort fedt 'WARNING' skilt klistret på ryggen bare for at advare alle interagerende og glade mennesker. Eller udbyde kurser til håndtering. Synes faktisk man burde tage PMS sindstilstand lidt mere alvorlig. Vi kvinder kan jo ligefrem være omvandrende hyæner, hvis man ikke tager sine meget uvidende forbehold og byder på en ekstra kage med glasur. Men vi kan jo 'næsten' ikke gøre for det, vel?

Follow on Bloglovin

11 kommentarer:

  1. Preach! Mit problem er bare, at jeg kommer i nøjagtig samme humør når jeg er sulten. Ikke videre godt ;p

    SvarSlet
  2. Tror jeg har læst et eller andet sted engang, at der rent faktisk findes steder, hvor kvinder kan få nedsat fængselsstraf, hvis de har lidt af PMS, mens forbrydelsen blev udført!

    SvarSlet
    Svar
    1. Puh det lyder også som lidt af omgang. De må have nogle virkelig slemme tilfælde til at det kan betegnes som værende SÅ langt fra personligheden. Men det er da selvfølgelig at tage PMS alvorligt, om ikke andet.

      Slet
  3. PMS er for sindssygt! Heldigvis har jeg det kun hver tredje måned, ved hjælp af p-piller, så jeg kun holder pause efter tre pakker. Det var min læge der sagde jeg skulle det, da jeg bliver meget syg når det er den tid. Har bl.a. ofte kastet op, så det har jeg lige oveni de sindssyge humørsvingninger ;) Men er lykkelig for det ikke er hver måned! Elsker dine indlæg, Mia.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Sisse - det varmer rigtig meget :)
      Puha du lyder også til at have været slemt ramt, så det er da dejligt du er forskånet i nogle af månederne!

      Slet
  4. Altså ... er det der kagefad ikke meget lille? :'D Mere kage, det er den eneste kur mod pms!

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk er det et mindre lasagnefad.... :O Fortsætter også lige ned af kagevanget.

      Slet
  5. Hvor ser det dog virkelig godt ud, mhm! Kunne godt selv finde på at lave sådan noget ;-)
    Knus<3
    http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
  6. Fantastisk blog, har først lige fundet dig via et link i Emili's komentatfelt :)
    Kan nikke så meget genkendende til overstående.. det værste er, at der kan gå flere dage hvor jeg bare syntes ALLE er nogle idioter og jeg har konstant trang til sukker, før jeg indser hvad tid det er på måneden!

    SvarSlet
    Svar
    1. kommentarfelt* ;)

      Slet
    2. Øj tak Dorthe! Håber du bliver hængende.
      Og det er nemlig helt rigtigt det absolut værste. Så går man der og er vred på alt og alle, kaster med store ord og ligger sig i flitsbue før man opdager, at det egentlig bare er pms. Måske man burde sætte alarm på telefon?

      Slet