fredag den 13. september 2013

Når hjernen siger tak for idag: Brownies



Har jo sat mig for, at jeg skal blive bedre til at bage og lave mad generelt. Og i går havde jeg så bare ekstremt lyst til ekstra svampet-og-mega-syndfuld brownies (I know - det er usundt og med mange kalorier og alt det der. Og hvad så?)

Der skulle ikke mange minutter til at overbevise mig selv om, at dette førstegangsprojekt skulle blive dagens overspringshandling. (Det kan naturligvis til at tage meget længere tid, for ja - har aldrig lavet brownies før)

Når jeg forvirrer mig ind i et køkken ender det sjovt nok med et tøjskift grundet mel og dej, der ikke vil blive i skålen. Og denne gang var ingen undtagelse.
De fik måske lige 5 min. for længe i ovnen, fordi jeg havde mutti i røret. Men skidt pyt, så længe  kagen smager godt og opfylder alle mine behov for en kæmpe kaloriebombe i ekspressfart.


Brownies

125 g smør
100 g mørk chokolade - 70 %
100 g hakkede valnødder
2 spk. kakao
250 g sukker
2 æg
2 tsk. vaniliesukker
En halv tsk. bagepulver
En knivspids salt

Smør og chokolade smeltes i en gryde ved lav varme til det kan blandes sammen og er helt glat. Køl derefter blandingen helt af.
Pisk æg, vaniliesukker og sukker sammen og bland dernæst den afkølede smør/chokolade blanding deri. 
Mel, kakao, bagepulver samt salt tilsættes og røres rundt i blandingen. Til sidst tilsættes de hakkede valnødder og dejen kommes i en form med bagepapir.

Bag  ovnen ved 180 grader i ca. 20-25. (Ikke for længe)



1 kommentar:

  1. ...og lige som jeg sad og ledte efter en nem opskrift på netop dette - tak! :D

    SvarSlet