søndag den 20. oktober 2013

En gave er jo ikke bare det samme som indholdet..

Min mor er en samler. Lige som mig, ligesom alle andre i familien. Og det er nærmest blevet en konstant jagt efter hendes nye hverdagsstel; Harlekin fra Lyngby Porcelæn. Et stel, der for længst er udgået fra produktion og som er hulens svært at opdrive nogen steder. 

Det lykkedes mig dog efter en del søgning, at finde frem til hele seks æggebægere i anledning af min mors fødselsdag i dag - endnu mere sjældent end bare tallerknerne og fadene. Så sjældne at jeg endnu ikke har stødt på dem på diverse loppemarkeder, dba, genbrugsbutikker osv. Jeg var elle vild! 
Med lukkede øjne fik jeg dem købt til alt for høj pris. Men hun måtte jo have dem. Så spiser jeg suppe resten af måneden. 

Men hvad så nu? Dette er et gyldent fund. Et kup. Skal det så bare pakkes ind i standard gavepapir med et klamt ''happy birthday''-kort, som landets 1000 butikker åbenbart er enige om, at det skal gøres? 

One word: NEJ!

Gaven er mere end det, der findes indenunder gavepapiret og det farverige bånd. Gaven er lige så meget det æstetiske udenpå. At der er lagt lige så meget kærlighed i at pakke den ind, som det at finde selve gaven. Det går hånd i hånd. Vi ''spiser'' jo ligeså meget med øjnene.
Det gyldne loppefund blev naturligvis pakket ind i silkepapir, pæn æske indbundet i gyldent gavepapir. Intet mere eller mindre. Det skal passe sammen - i hvert fald inde i mit hoved. 





Følg bloggen via
Follow on Bloglovin

4 kommentarer:

  1. Hvor er du bare en sød datter! Så betænksom - hurra for dig smukke :-)

    SvarSlet
  2. Sikke en fin og betænksom gave - hele min familie er total gavetossede, så jeg er helt med på den vogn (:

    - Kit

    SvarSlet
  3. Nu kommer jeg lige med endnu en kommentar (rigtigt gættet; jeg har hygget mig med din blog og dine gamle indlæg det meste af aftenen), men jeg kan simpelthen ikke holde inde med dette: jeg arvede en forfærdelig masse af netop dette stel; både tallerkener i forskellige størrelser, en masse kaffekopper med dertilhørende underkopper, kander, fade, skåle osv. Det meste står bare i et par kasser i mine forældres kælder fordi det ikke passer ind i den stil jeg kører herhjemme. Er din mor stadig interesseret i stellet, for så kan vi måske finde ud af en handel?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal være noget så velkommen Nanna - du er godt nok kommet langt ned i gemmerne. Det glæder mig, du hygger dig! :)
      Min mor er meget interesseret - vil du evt. sende mig en mail med nogle billeder og en pris?

      Slet