søndag den 13. oktober 2013

Muslinger - for første gang



So... jeg har nu spist muslinger for første gang. Ever! Kunne ikke undgå det længere.. Det er jo lidt et små-fint spise.
Blev overtalt. Overvandt min skræk og kiggede ikke, da jeg smagte den første.. Det gjorde jeg heller ikke, da jeg spiste den næste. 

Fandt ud af, at de jo ikke smager helt så dumt, når de er overkrydret og badet i vin så saften ikke smager eller lugter af af tang, der har ligget i vandkanten for længe. So far so good. Kan stadigvæk  hverken tænke på konsistensen eller udseendet af dem.


Muslinger kom som de berygtede Moules Frite Take-awayfra Oli Nico i Aarhus. (Ja - ville ikke risikere at sidde med lukkede øjne og forvrængt ansigt midt i Latinerkvarteret. Men det gik jo meget godt)
Kombinationen af dampede blåmuslinger og hjemmelavede fritter er i top! Og som en konklusion er det bestemt et besøg eller et take-away værd! Jeg vil i hvert fald bestille en omgang to.. og håbe på at jeg kan have åbne øjne og være et nogenlunde civiliseret menneske.




Følg bloggen via bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar