mandag den 14. oktober 2013

Boost med blåbær?



Jeg er nem at overbevise til - nå ja, let's face it - næsten alt! Lige fra hverdags gøremål, til at købe abonnementer på Politikken og Costume (Ja, vi ved hvordan det endte), og er super naiv når det gælder andre mennesker og videnskabelige undersøgelser. Især det jeg selv kan følge med i på skærmen! Tror blindt på det hele.

 Igår aftes var ingen undtagelse, da jeg faldt over et program, der hedder Mad Detektiven og har kørt på DR3. I dette afsnit undersøger britiske Cherry Healey virkningen af kaffe op til en performance og blåbærs indflydelse på koncentrationsevnen - noget jeg b. la. faldt pladask for, fordi jeg er en sucker for kaffe og dens magiske kræfter. 
And guess what .. kaffen var der i hvert fald ingen tvivl om - den giver et kick, den gør mig klar til kamp. Hvem imod har jeg ikke fundet ud af endnu. Træthed er oplagt kampvalg! 

Med blåbærerne blev jeg overrasket - og slugte hvert et ord råt. Ingen kritiske spørgsmål her - for hold nu fast...Rene blåbær (frosne, puré eller friske) kan åbenbart give din hjerne et boost og skærpe koncentrationen væsentlig - like.. 11 % forbedring i forsøget! Så så man da mig daffe i supermarkedet, som det første her til morgen. Det skal prøves (i al håb om at blive overskudsmenneske med begge ben plantet på jorden)

Ps. Se afsnittet på dr.dk HER. Du spilder ikke din tid.. i promise!


Følg bloggen via bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar