onsdag den 16. oktober 2013

Vi er tossede med Frankrig!



Ja vi er så. Vi er tossede med Frankrig i min familie. Med maden, charmen, vinen og det helt fantastiske sprog. (selvom ingen af os endnu kan sige et kvæk).

Men det ændrer sig snart - min søster har meldt ud, at hun ønsker at lære fransk og tage derned på udveksling. Jeg er dog fuldstændig sikker på, at hun muligvis så ikke kommer hjem igen. Og hvis hun gør, har jeg i sinde at ansatte hende som personlig chef i mit beskedne køkken. (Regner med at hun har et kæmpelager med hjem af alt godt fra provence)

For nogle måneder siden i et af mine utallige ture i genbrug med næsen ned i de gamle støvede bøger, fandt jeg en lille gammel fransk lommeordbog. (Jeg har en ting for gamle bøger med slidte sider, don't ask me why) Mit shoppegen skreg ''hun må da ha'..''. Og vi har jo altid noget med hjem. Fra hvor vi nu end har været.
Den blev købt, som en lille overraskelse til den beskedne form af 5 kr, og overrakt ved en dejlig middag, som hun selvfølgelig havde stået for. Somme tider kan det være svært at sige ordentligt tak. At udvise taknemmelighed.
Dette var min måde. En form for værtindegave. Og hun blev glad.


Følg bloggen via
Follow on Bloglovin

1 kommentar:

  1. Hvor er det bare en god gave, meget betænksomt, kærligt og tildels brugbart.

    SvarSlet