lørdag den 15. marts 2014

POSEDAMEN MED RAMSLØG


Der gik forår i den i løbet af denne uge. Solen stod højt, jeg fandt mine solbriller frem (Nu er de så ødelagt, fordi jeg satte mig på dem, selvfølgelig) og drømte mig frem til sommer og vin på altanen. Det kommer.. meget snart! Efter stormen Carl (Hvad fanden er det for nogle navne i stemmer om, DMI?).

Dog fik jeg prøvet noget nyt i mine forårstimer igår. Min veninde Fie gjorde mig nemlig opmærksom på, at Risskov er tildækket med nogle bladlignende-og-meget-hvidløgslugtende-planter kaldet ramsløg. Man kan vidst lave pesto og andet godt med dem. Så dem skulle vi da på jagt efter!
Så mødte Fie og hund meget overskudsagtig og for en gangs skyld til tiden (!) 8.15, hvorefter vi plukkede og plukkede, fik meget grønne fingre og blev to kæmpe poser ramsløg rigere, drak masser af kaffe og spiste cheesecake til morgenmad (Det er vel fredag). Ingen kiggede slet ikke underligt på mig, da jeg mødte op på universitetet til middag - og senere i fredagsbaren - med en kæmpe pose ramsløg ved min side (host host..). Er sikker på samtlige må have tænkt, at jeg lidt lignede en meget underlig posedame med planter.

I hvert fald er der rigeligt med ramsløg i hele Risskov - tag bare for jer, der er nok selv undtaget alle dem der er blevet overpisset eller skidt på af diverse hunde. Ganske gratis. Og så er jeg kæmpe fan af, at det er helt frisk og håndplukket, ingen sprøjtemidler, ingen noget.
Jeg tror jeg vil bruge mine fornemme gastronomiske evner til at kreere en ramsløgspesto en af dagene - kan man bruge dem til andet, mon?

Follow on Bloglovin

1 kommentar:

  1. Haha, du har så evigt ret mht. navnene på div. naturfænomener. Hvorfor kalder de dem ikke noget farligt som "Rex the Exterminator"? Så kunne det være folk tog det lidt mere seriøst :-P .....okay man kunne måske finde på noget farligere end hvad jeg lige formåede, but you get the point..! ;)

    SvarSlet