torsdag den 10. juli 2014

10 grunde til, at Italien er ren optur.


  1. Det er helt normalt at drikke kold hvidvin eller Aperrol Spritz om formiddagen før siesta. Ingen ’du er jo alkoholiker og burde drikke vitaminvand i stedet’-blikke. De drikker endda selv i butikkerne! Passer perfekt til mit ferietemperament.
  2. Italienere har fattet, at man ikke skal tage mere i omegnen af 15 kr. for en vaffel med hjemmelavet is, der sparker røv til polar is, Carte dor og hvad de ellers kan diske op med ved nærmest strandkiosk.
  3. Landet i sig selv beviser, at pasta ikke er det, der feder. Italienerne er jo omvandrende pinde hernede (Går ud til samtlige palæofanatikere!)
  4. At der findes siesta.. Behøver jeg sige mere? Overholder den naturligvis ikke, går benhårdt efter turist-krebse-looket.
  5. Citronlikør. Si Si Si.
  6. Man er sikker på at kunne blive gennemblødt kun én gang om ugen. Ikke for meget, ikke for lidt. Lige nok til at rense stranden og luften, så vi svendende skandinavirere ret faktisk har en chance for at ånde.
  7. Kaffen.. ÅH den kaffe.
  8. Vin og olie kan hentes lokalt sammen med andre fødevarer – og oftest på marked (skide hyggeligt!). Så slipper man også for at stå drønforvirret i supermarked og vælge udelukkende efter mest tiltrækkende flaske, der ville stå pænest på køkkenbordet.
  9. De giver sig tid til at spise, tid til at snakke med hinanden, tid til samvær. Det kunne vi sgu godt lære lidt af derhjemme.
  10. Lædervarer koster ingenting jo. Moi? Har begrænset mig til kun at komme hjem til lejligheden med et par utroligt flotte klassiske sorte stilletter (Sådan et par skal man jo have!) og en ny taske. Nyt semester – nyt gear..  Må også have mig en ny pung. Der er 10 dage endnu.

Follow on Bloglovin

7 kommentarer:

  1. Er SÅ enig! Savner allerede Italien, og det er kun 1 måned siden jeg kom hjem derfra :( Nyd resten af tiden dernede :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan komme til at savne landet bare ved tanken om at forlade det, her er jo prisvindende skønt!

      Slet
  2. Åh, det lyder herligt - kernelæder til en slik, vin og sol i lange baner. I wanna go!

    - Anne

    SvarSlet
  3. Jeg er slet ikke misundelig;) slet ikke på kaffe. I hvert fald! Håber du nyder det - det er velfortjent.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg har slet ikke kaffe med hjem + udstyret til at lave det... eller noget. :)

      Slet
  4. Haha, fantastisk liste! :D

    Jeg har aldrig været i Italien, men jeg håber på at kunne komme det en dag. :)

    SvarSlet