tirsdag den 27. august 2013

mmmh.. blommer!




Ja man kan vel i det mindste præsentere det pænt..


Min mor har altid prøvet at proppe følgende visdom ind i hovedet på mig: man skal lave tingene fra bunden.

Alligevel ville jeg forsøge mig med den nemme løsning, da jeg i weekenden ville lave blommetærte. Mine forældre kom et smut forbi med en stor pose blommer fra deres have, og de skulle spises hurtigt.
Ville meget overskudsagtigt lige bikse en blommetærte sammen, og købte mig en færdiglavet.
Ganske vidst er den fin til grønsagstærter, men der er jo ingen der advarer forvirrende førstegangsbagere om at bruge den til frugttærte! (Undskyld, hvor står det på pakken???)

Resultatet blev en bund, der var meget slatten og nærmest ikke eksisterende og med blommesaft ud over det hele.. suk.
Endte med bare at spise de ovnbagte blommer med creme fraiche, der til gengæld smagte episk. Og ja det var 18 % og blommerne var kun en undskyldning.

Må lære at lytte til mor. Næste gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar