fredag den 6. september 2013

Frisk basilikumpesto




Det tog noget tid, før jeg egentlig kom igang med at bruge min køkkenhave og de mange krydderurter og salat, jeg fik plantet. Og nu kan jeg slet ikke undvære den.
Min basilikum er jeg blevet særligt glad for. Igår lavede jeg denne friske pesto med solsikkegerner og hvidløg (Ja den har været lidt undervejs og under udvikling) - helt fantastisk i pasta og sandwich!



Frisk basilikumpesto:

En stor håndfuld skyllet basilikum
2 fede hvidløg
En kop solsikkekerne. (Pinjekerner kan også med fordel benyttes)
Olie
Salt
Håndmixer med hakker

Solsikkekernerne ristes gyldne på panden. Hvidløg, en smule olie og salt blendes let. Tilsæt dernæst de ristede solsikkekerne og olie til massen kører rundt. Til sidst blendes den friske basilikum med resten.


Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar