torsdag den 7. november 2013

Filotærter



Det var egentlig lidt sjovt, da jeg igår læste dagens indlæg på twin-food.dk, for minitærterne var præcis hvad mit indlæg idag skulle handle om, da jeg havde filodej tilovers fra mine filomuffins.

Jeg holder utrolig meget af tærter. Dels fordi de er nemme at lave og passer perfekt til mine køkkenfærdigheder, men også fordi man kan bruge hvad end man lige har i køleskabet. Og så passer dem her perfekt til en frokost de næste par dage.

Opskrift til 12 stk. 

5 plader filo dej
3 æg
3 dl. mælk
1/2 peberfrugt
1 pore
En pakke skinke
Salt og peber
En muffinsform

Evt. ost eller dild på toppen.

Tænd ovnen på 150 grader. Filodejen skæres dernæst ud i passende stykker og lægges som bund i formen. Æg og mælk piskes sammen med salt og peber. Poren og peberfrugtes skulles og skæres ud og blandes i æg/mælk blandingen. Den hele blanding fordeles i de små filotærter og stilles i ovnen ca. 15 min.

Bon Appetit

Følg bloggen via
Follow on Bloglovin

1 kommentar:

  1. Rimelig meget misundelig over din madpakke i går!!!

    SvarSlet