fredag den 15. november 2013

reperation på høje hæle



Sad på hug i høje hæle og kjole med benene fuldstændig presset sammen i frygt for at vise udsyn til forkerte dele af min krop igår eftermiddags, da jeg prøvede at reparere min cykel. Mit evige problem: kone-cyklen, der ikke gider at flytte sig en meter uden at gøre mig storsvedende og kuglerød i ansigtet. (Og nej.. er overbevist om det ikke bare er formen).
Det må have været noget af et syn, for da jeg mødte en fyr fra opgangen fik jeg et halvkvalt grin og et forsigtigt ''Skal jeg hjælpe dig?'' Næ..

Har besluttet mig for at miss independent her godt kan klare den slags ting selv, vi kvinder behøver ikke være så afhængige jo. Han fik et pænt måbende ansigt og smilte derefter hele vejen ud af cykelkuret, da jeg fortalte ham pænt ''jeg tror det går''. As if. Og jeg bebrejder ham ikke, da jeg mildest talt lignede en kvinde, der kiggede på sin cykel som om, hun havde set et spøgelse.

Men jeg godt finde ud af at bruge en skruetrækker og sætte et par ting på plads?  Også på høje hæle!

Eller..

Dvs. hverken gear, forbremser eller min skærm på for-dækket er blevet repareret. Men fik da sat den der ledning fra bremsen på igen - that's something.
Nogen derude, der kender en god cykelhandler til billige klejner i Aarhus? Nogle gange er det måske bare meget rart med de mænd, der fixer ting.

Følg bloggen via
Follow on Bloglovin

4 kommentarer:

  1. Jeg har brugt ham på Tordenskjoldsgade et par gange, og han er helt fin. Jeg tror, han er nogenlunde billig også. Cykelhandleren i Trøjborgenden af Mejlgade vil jeg til gengæld råde dig fra. Han er det mest arrogante menneske, jeg nogensinde har mødt - og så er han dyr. Det er to ting, der ikke fungerer for mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, ham vil jeg holde mig fra så :) Det kan jeg heller ikke fordrage.
      Det kan være jeg skal kaste cyklen hen på Tordenskjoldsgade så!

      Slet
  2. Ham på Tordenskjoldsgade er flyttet op ved siden af Løvbjerg og hedder nu "Din cykelmand" (LOL :)), har dog lidt blandede erfaringer. Første gang "stjal" han min cykelkurv, det gik først op for mig, at den manglede en uges tid efter jeg havde fået ordnet cyklen, så jeg synes det var pinligt at gå ned og sige det. Jeg fik lappet min cykel for en uge siden, det kostede kun 80 kroner, til gengæld er den allerede punkteret igen..... tror han får en tredje og sidste chance, før jeg må finde mig en anden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Puha. Min cykelkurv er mit ét og alt. Han burde måske overveje sine signaler i navnet ''Din cykelmand'' før jeg tør lade ham kigge på min!
      Lad mig lige vide hvordan det går på lykkens gang.

      Slet