søndag den 23. februar 2014

FRA OASE TIL KIRKEGÅRD







Halvdelen af liebhaverlejligheden ligger på altanen. Den smukke altan med udsigten ud over Aarhus Lystbådehavn, skoven og med front mod aftensolens søde stråler.
Altanen var i sommers svaret på hvorfor jeg ikke gik nedenom og hjem, svaret på mange dejlige stunder med veninder, kæreste og familie og ikke mindst lækker mad med friske krydderurter fra egen køkkenhave. Det var mit fristed, min lille oase - der hvor jeg lige kunne få ro, drikke et glas vin (selvfølgelig) og læse en bog.

Brugte utrolig lang tid på at indrette, købe blomster hele tiden, fordi jeg dræbte dem, og skabe lige præcis den altan, hvor jeg havde det godt. Og nu er den død. FULDSTÆNDIG død, som en anden kirkegård. Der er støv alle vegne, døde planter jeg ikke har fået fjernet, fordi jeg er for doven og altanen er slet ikke klar til forår, sol og gode stunder. Der vokser fucking grene ud af min grill! Den ryger ud nu, gør den. Altså grillen.
Det ligner mest af alt en forladt kirkegård - og det skal der laves om på. Sidder pt. og kigger efter inspiration på pinterest og mere plantemæssigt i Plantoramas katalog (Føler mig virkelig, virkelig gammel). Men der skal altså være nogle planter - små træer måske. Hvad tænker i ?

Følg bloggen via
Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Min ser ligesådan ud.. bare på den grimme ´jeg bor i et bentonbyggeri fra 1970´-måde. Jeg plejer hvert forår, at vaske min altan helt i bund og fylde den op med blomster og krydderurter. I år overvejer jeg et figentræ. Det kunne altså være fedt. Ellers skal jeg have flere alunrod - og så kunne jeg godt tænke mig at forsøge at gro noget, men nu jeg se hvad det bliver til.

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Et figentræ lyder godt nok også både eksotisk og fint!
      Jeg tror også jeg må komme igang med at vaske det hele i bund og få købt blomster og krydderurter ind. Det pynter så fint og frisker alting op. Måske burde jeg også få vasket mine vinduer i samme omgang, de er ikke blevet vasket i et år...

      Slet