tirsdag den 18. februar 2014

VENDER MAN DEN TALLERKNEN?

Jeg har et splittet sind for tiden. På den ene side craver jeg kage, pizza, kebab, is, slik - alt hvad jeg kan komme på at usunde ting. Uden at købe dem (næsten). Det er som en ustyrlig trang, der bare ikke vil stoppe. Og så har jeg den anden side. Siden som har lyst til at have kæmpe overskud, købe lækre øko-varer, skære ned på mit sukkerforbrug (God no - ikke kaffen) og få trænet lidt mere. Ikke fordi jeg har et eller andet ideal jeg skal leve op til og tabe mig fem kilo, men bare fordi jeg synes det er voldsomt lækkert med frugt, juice og masser af grøntsager. Det er farvestrålende - og der skal ikke herske nogen tvivl; jeg spiser mest med øjnene. Og det er så der, at ideen om kager og usunde ting også kommer ind i billedet. Fordi det ser lækkert ud. Jeg kan lide det. Jeg føler jeg fortjener det, men jeg føler mig også ret usund uden energi og en smule ussel, når folk kigger efter mig i kantinen.

Og hvad gør man så? Spiser man den ekstra kage, fordi man kan? (Det er det der oftest sker), eller lægger man hele livsstilen om og går på indkøb udelukkende i økovarer samt frugt- og grønt afdelingen?
Jeg har jo altid spist hvad jeg ville. Altid spist den ekstra lyserøde kage, hvis jeg ville. Jo. Jeg kan lide den. Hvad fanden gør jeg?




Følg bloggen via
Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Har helt de samme tanker som dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre jeg ikke er den eneste i hele verden, der har det sådan! Har du fundet løsningen må du meget gerne kontakte mig :)

      Slet