mandag den 7. april 2014

''HAR DU SKIDT I BUKSERNE?''

Skide overmodig jeg-kan-det-hele Mia har overtrænet sine ben. Ja. Nogen troede de bare kunne starte med kæmpe vægte i et-bens squat og så bare klø på. Man bliver vel klogere. Vågner i bedste stil i armene på mand, men må indse at den eneste vej op er en ren kravlegård. Om på siden. Pause. Om på maven. Pause. Op på armene og benene ind under sig og prøver at stille sig op som om man var medvirkende i en anden militærøvelse. Pause. Way to go. Herfra kan det kun gå godt.. Eller.

Søndagens største udfordring var først og fremmest bare at komme ned ad trapperne i svigermekanikkens hus, mens man på bedste vis prøver på ikke at vælte, fordi ben og røv lige så godt kunne være sat i stativ, så stive er musklerne. Min løsning bliver at kurre mig selv det første stykke på gelænderet indtil jeg når til punktet, hvor man rent faktisk kan se mig fra stuen. Skulle nødig ligne en cirkus prinsesse på afveje. Får lige præcis slæbt mig ned til kaffen i act-cool-hold-kæft-hvor-gør-det-nas tilstand. Drikker kaffen. Alting er reddet. Det skal nok gå. Indtil jeg indser til dagens store skuffelse, at min taske stadig står ovenpå.. LORT.
Op igen, ned igen og baby steps i overskuelig meterafstand, hvor jeg undgår risiko for at ligne en omvandrende pingvin. Hvorfor fanden er velcro sneaks ikke in lige nu? Der er utroligt langt ned til snørrebånd på nye sneakers.  

Og naturligvis skal stive muskler indfinde sig på dagen, hvor man skal til brunch og 70 års fødselsdag med buffetbord mindst 10 meter væk og helst ikke skal have spørgsmålet ''Har du skidt i bukserne?''.  Tager det som et tegn fra himlen om, at det er okay i denne situation at fylde tallerknen helt op.  I ved. For at undgå at gå flere gange, naturligvis. Man skal jo se det bedste i situationen, ikke?
Follow on Bloglovin

4 kommentarer:

  1. Jeg er begyndt på den der 30-day squat challenge; Jeg væltede, da jeg skulle op på min cykel i dag. Fuck mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er som om alting bare bliver 5000 gange mere tungt, mere besværligt og mere risikofyldt ved at lave squats :S

      Slet
  2. Haha, smilet fik du ihvertfald frem på mine læber, ikke start så hårdt ud, hæhæ :)

    Kig gerne forbi, min blog. Knus!
    www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
  3. Hahah, det lyder til at du er startet lidt for hårdt ud, Mia ;-)

    En idé kunne være en form for aktiv restitution blot i form af bevægelse eller foamrolling, hvis du har en sådan derhjemme. At få lidt gang i kroppen og få blodcirkulationen op, vil afhjælpe meget af stivheden, som kommer efter uvant træningsmængde.

    Find fx inspiration her: http://maxer.dk/tags/smidighed

    SvarSlet