søndag den 17. august 2014

HAMBURG DAG 2







Jeg skal lige love for, at efteråret er kommet med ekspresfart til Hamburg. Og vi har naturligvis ikke nok tøj med, så vi har tyet til bedste lag-på-lag stil. Jeg har endda måtte tage strømpebukser på under buksedragten for at holde varmen! Vinden rusker og går lige igennem tøj og knogler, mens regnen har tvunget os ud i det måske grimmeste paraplyindkøb, jeg nogensinde kommer til at være vidne til. Men nyttig er den, for her er det bygevejr!

Vi søgte primært ly for regnen i de mange butikker og caféer Schanzenkvarteret havde at byde på. Og der er masser, skulle jeg hilse og sige! Det er et utrolig hipt kvarter, hvor der primært sælges Fritz Kola i restauranterne, får utrolig god kebab, tøjbutikkerne er små og med nøje udvalgt sortement og folk slapper af rundt omkring på de mange fortovscaféer. Skide hyggeligt! Selvom jeg var ret opsat på at få noget med hjem, specielt fra de mange store og lækre vintagebutikker, så var den naturligvis mand, der kom hjem med det hele.  Mænd, altså.. (måske er jeg også bare for kræsen?)

Til aften havde vi besluttet at holde date-night og gå all in på god mad, så vi spiste på en top-prima (og til helt helt rimelige priser!) sushirestaurant og delte en flaske vin. Hvilket vi naturligvis blev godt snaldrede af.
Lykkeligt købte vi en lokaløl i kiosken og traskede efterfølgende videre ned til DOM - byens Jersey Shore og tivoli, hvor vi klichéfyldt gik i en photobooth for at gøre aftenen endnu mere mindesværdig. Fire sort/hvid billeder poppede ud, og jeg har naturligvis samme fjæs på samtlige billeder: hovedet lidt tilbage og skrald grinende med fuld flash til dobbelthage, fordi jeg ikke kunne tage det seriøst og lave forskellige ansigter som aftalt. Amen, der er ikke et øje tørt.

Jeg har besluttet mig for at lave en lille guide over Hamburg i løbet af næste uge, så fortvivl ikke, hvis du eksempelvis tænker: Kunne man ikke lige få af vide, hvor alle de farvestrålende kjoler befandt sig?
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar